Sparky....

Jag har fått en hel del kommentarer som handlar om det där med om jag ska köpa sparky. Asså helt ärligt så står jag imellan två beslut som kan ge mig två helt olika liv. 
Alternativ 1. Jag hyr inte sparky längre,utan säger upp honom helt! Oxå får han ett annat hem i början av sommaren. Varför jag funderar på det här är för att jag helt ärligt suger i skolan o nästa år börjar jag 9an! Och då måste jag satsa ordentligt på skolan eftersom det är då mina slutbetyg sätts! Om jag väljer detta kommer jag söka in till nåt helt vanligt gymnasium som mina kompisar söker till,med typ linjen samhälle. Isåfall skulle mitt liv ungefär se ut såhär jag skulle vara mycket mera med kompisar varje dag då ungefär,dansa några gånger mer i veckan,ag skulle plugga mycket,mycket mera. Men förhoppnings vis skulle jag ha en medryttare häst 2dagar i veckan.

Alternativ 2. Eller så köper jag Sparky, försöker satsa på skolan ändå,jag satsar allt jag kan på Sparky o skolan. Försöker få ihop mitt liv ändå med dans,kompisar,skola och en häst. Och isåfall söka in till internat häst gymnasiumet Strömsholm. Isåfall skulle jag ta med mig Sparky dit men iförsig så behövs det otroligt höga betyg för att lyckas komma in där. Men jag tror tyvär inte detta alternativ skulle gå! Jag skulle bli för stressad av att hinna med allt, så allt skulle kanske gå åt helvete. Eller...så går allt jättebra. Men det är en stor risk fast det här är ju det jag älskar. Sparky mitt allt och om det är för honom... Så kanske jag tar en stor risk för att för honom kan jag göra allt o lite till. 



Kommentarer
Postat av: vanessa

Jag vill söka till strömsholm också! Ge dig tusan på att klara det trots att du har häst! Det gäller att prioritera som hästägare. Jag satsar stenhårt på skolan och hästarna. Men måste då välja bort fritid med kompisar etc. Så är det.. Jag tycker du ska ha kvar sparky ♡

2014-12-15 @ 08:49:00
URL: http://calleoville.blogg.se
Postat av: Anonym

Du har inte funderat på att sluta med dansen istället? Skulle inte det ge dig mer tid till både skola och Sparky? Kram

2014-12-15 @ 21:49:55
Postat av: Julia

Tycker absolut att du ska satsa på Sparky. Ni är som gjorda för varandra och du har en ryttartalang. Det är min åsikt, men självklart ska du göra det som du själv tycker verkar bäst (no shit)
Varför är det så många anonyma här, btw??

2014-12-16 @ 20:48:13
URL: http://livetsomNHryttare.blogg.se
Postat av: Anonym

Tycker du borde satsa på sparky, men kanske ett lättare hästgymnasium att komma in på. Man måste ju ha jättehöga betyg för att komma in på Strömsholm och man måste rida jävla bra, och du kan ju inget av det...

2014-12-27 @ 18:12:49
Postat av: Anonym

Satsa på Sparky, välja en bred linje på ett gymnasium, kanske inte så långt bort? Har du tänkt på att du kan ha medryttare fler dagar i veckan när det känns som tuffast? Och när du känner att du har tid igen så kan du minska antalet medryttardagar :) du och Sparky är jättefina :) och nu när du haft honom 2 r (du är ju på det 2:a året) så blir det svårt att lämna honom. Vilket beslut du än tar så gör du nog rätt! Kram <3

2014-12-28 @ 10:48:41
Postat av: Anonym

Tycker du ska behålla honom, du kan ju lämna honom ett år på foder om du inte har tid

2015-01-07 @ 11:00:50
Postat av: Anonym

Shit! Du har inte bloggat på en hel månad :o hoppas du bloggar snart igen :)

2015-01-14 @ 15:21:36
Postat av: Anonym

asså helt ärligt så kanske det skulle vara bra att kanske lämna tillbaka honom. i nian måste du välja gymnasium, satsa enormt på betygen osv. Det är ändå ditt liv som på sätt och vis avgörs med dina betyg.

2015-01-17 @ 18:15:41
Postat av: Anonym

Lilla Ellen, ibland blir jag så orolig för dig. Välj sparky OCH skolan. Du är en jättegullig stark tjej som klarar så mycket mer än du tror. Du fixar det bara du bestämmer dig och ibland, när man behöver lite hjälp, så finns det människor omkring dig som ställer upp, jag lovar. Va rädd om dig lillan

2015-02-26 @ 07:41:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback